یزدفردا " : جمعی از دانشجویان ستاره دار پیش از سخنرانی مهدی کروبی در دانشگاه یزد با قرائت بیانیه ای مشکلات و دغدغه های خود را با شیخ اصلاحات مطرح کردند . دانشجویان ستاره دار در بیانیه خود تاکید کردند : آقای کروبی درد دل ما دانشجویان آنچنان است که دیگر توان گفتن از گلوی خسته مان در نمی آید از ستاره های بر دوش مان بگوییم یا از نشریه متوقف شده امان از بیکاری بعد از دانشگاه یا ضایع شدن حقوق شهروندی. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

شیخ اصلاحات سلام، سلامی هرچند خسته و آهسته از بی عدالتی ها ، آهسته از بغض های در گلو شکسته.

آری امروز دیگر خبری از شور و فریادهای دانشجویی در خرداد 76 نیز ، دیگر خبری از لبخند امیدوارانه دانشجو نیست. خبر است که خبری از آزادی نیست. آری آزادی به یغما رفته است، گروه اقلیتی که با تعریف جذم اندیشانه از اسلام عزیز آزادی را تنها سرکوب می کند ، بلکه می خواهد آزادی خواهی را از اذهان پاک کند.

اما دریغ و افسوس که این بی مردمان و ذایل کنندگان جمهوریت نظام در دست تاریخ مربوط شده اند و در دست معارف هرجور خواسته اند نمره گذاشته اند آری که نخواهند آزادی و برابری از خون جوانان و دانشجویان بین مرز و بوم بار بر است. و ما برخلاف آنان که ادعای آموختن از دست عاشورا را دارند هم اکنون همچون گذشته نه تنها از شکسته شدن دست ها و قلم هایمان نمی ترسیم از تعلیق و آرای رنگارنگ کمیته انضباطی هراسی نداریم، از ضرب و شتم توسط چماق بدستان خوفی در دل نداریم بلکه آماده ایم در راه آزادی تجمع ، آزادی عقیده و بیان ، جمهوریت و اموال به یغما رفته قانون اساسی خون خود را فدا کنیم.

آری این بهای آزادی و آزادگی از نوع انحصارطلبان است. آری ایران عزیز در این چهار سال گذشته دردهای عظیمی را در سینه فرو خرده است تا بماند و وای بر آنان چنین کرده است امروز عزت و افتخار دوران اصلاحات را تبدیل و تحریم انزوا کرده اند امروز سعی دارند دستاورد 30ساله انقلاب و این مردم را به پای این 4سال خود نمره 20 دهند.

آنان که دلارهای نفتی را هزینه کردند و مدعی اند چندین برابر 26 ساله گذشته البته با شکسته نفسی که دارند برای کشور کار کردند و نمی دانیم که این بیکاری و تورم چیست.

اعتیادی که دامن گیر جامعه ما شده است از کجا آمده است بدانند که این سیاه نمایی نیست بلکه نقاشی رنگارنگی که آفریده اند همان سبک سورآلی را که خلق کرده اند و مدعی اند جهانیان باید از ایشان یاد بگیرند.

آقای کروبی درد دل ما دانشجویان آنچنان است که دیگر توان گفتن از گلوی خسته مان در نمی آید از ستاره های بر دوش مان بگوییم یا از نشریه متوقف شده امان از بیکاری بعد از دانشگاه یا ضایع شدن حقوق شهروندی.

می دانیم که تو خود نیز می دانی و بهتر از همه گفته ای ، اما آقای کروبی از عمل کار برآید نه از سخن می دانیم که تو نماینده مردم در مجلس ششم آزاد کردی می دانیم که در رفاه آزادی بیان استاد را اعدام رهاندی می دانیم که تو یک تنه در سال 84 ایستادی بر تو جفا شد.

اما ایستادی و اگر نبود نامردمی ها شاید امروز روزگار ایران چنین نبود.شیخ اصلاحات امروز نیز بمان، پایدار و با صراحتی برگرفته از اصلاح طلبی. در پایان مطالبات خود را در چهار بند اعلام می داریم

1- رسیدگی به نحوه هزینه کرد بیت المال مسلمین و فعالیت های عمرانی در دانشگاه یزد

2- پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره دار در سال های گذشته

3- بررسی وضعیت نشریات دانشجویی که با اعمال نظر شخصی و به ناحق سلب امتیاز گشته و مدیر مسوول آنها راهی کمیته انضباطی شده اند

4- استقلال دانشگاه ها در انتخاب مدیران شایسته و عمل

سحام نیوز

یزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا